vrijdag 25 januari 2013

Update | Laatste week Auckland!



Hey guys!
Hoe gaat het met jullie allemaal daar in snowy Holland?

Wuhuuu, nog maar een weekje te gaan, want volgende week vrijdag is mijn laatste dag als Au Pair hier in de ‘drukste’ stad van Nieuw-Zeeland. Vind het best leuk om te doen, maar ben ook blij als ik eindelijk weer kan doen waarvoor ik hier ben gekomen: reizen.
Als het goed is staat het plan voor de komende tijd vast, 1 februari ben ik klaar en komen Jeroen en Guus terug naar Auckland. De volgende dag beginnen we onze roadtrip door het noordereiland (en misschien een stukje zuidereiland). Ik heb gehoord dat er in Rotorua veel te doen is, en de reis zelf is ook al heel erg mooi (van wat ik heb proberen te zien onder het autorijden).
Natuurlijk gaan we ook langs Napier om Peter, Kitty, Kevin en Quinn te bezoeken (en misschien een duik in het zwembad te nemen?).


De afgelopen week was, zoals je op de foto's ziet, weer erg rustig, het was ook heel erg warm en benauwd dus het is lastig om een lange tijd buiten door te brengen. Ik ben met Isabelle en haar vriendinnetje naar het park geweest en een soort strandje, waar we krabben gingen zoeken. Af en toe worden mijn nagels gelakt door Natalie die haar eigen ‘nail bedrijf’ heeft opgestart, stuur ik kinderen naar hun kamer, moet ik Furbie aanhoren (Jawel, de Furbie van vroeger maar nu hebben ze digitale ogen), doe ik een wasje, heb mijn haren EINDELIJK bij laten knippen en gisteren geverfd. Het duurde een uur voordat ik mijn haar durfde te verven. Niet bang voor de kleur (denk dezelfde kleur als mam!), maar ik had –zoals ik nog nooit had gedaan- de warning pagina gelezen, met alle gevolgen van huidallergie veroorzaakt door de haarverf. Pff.. van pap geërfd. 

(mijn bijgeknipte en gekleurde haar. Erg belangrijk.)
 
De kappers hier zijn trouwens echt duur, ik had nog een ‘goedkope’ van $47,- voor de puntjes bijknippen en mijn pony. Nadat ik zei wat ik wilde begon ze zo te knippen, zonder mijn haar nat te spuiten (heb geen idee of dat goed is of niet, lijkt me niet aangezien mijn haar golft).
Pap denkt nu vast pff.. ‘Begint ze weer over haar haren. Lijkt Claudia wel’. Hihi.
Ben wel blij als ik weer op doorreis kan, nu ik bij een ander gezin in huis ben mis ik mijn eigen leven, familie, vrienden, katten, nikky, en gewoontes alleen maar meer. Dan lijkt het elke-dag-asperientje-tegen-hoofdpijn-veroorzaakt-door-druk-in-nederland plotseling niet zo erg meer. Maar echt heimwee heb ik niet, heb ik nooit gehad ook, gelukkig. Kan niet wachten tot ik weer de mooie natuur kan zien, het blauwe water en de geen-strepen-door-internationale-vliegtuigen blauwe lucht.
Het gevoel van vrijheid, heengaan waar je maar wilt. Heerlijk! 


 Vandaag zijn we met de oma van de meiden naar een andere wijk geweest, omdat ze daar bij een Zuid Afrikaanse kapper haar haren liet doen. Wij hadden zo twee uurtjes de tijd om de winkels door te struinen. Ik zocht wanhopig naar een Dutch Shop, kon hem niet vinden. Heb wel twee Nieuw-Zeeland petjes gekocht, die ik met dit heerlijke warme zonnige weer (hihi) echt nodig heb.

 (ja sorry, wéér roze..)
Voor de aankomende week nog geen plannen, ook niet voor het weekend trouwens. Beetje lastig als ik hier niet zoveel mensen ken, en benzine zo duur is. En ik ben nou ook niet het type dat in d’r eentje in de club gaat zitten, wachtend voor contact met de dansende dronken medemens (ik kan namelijk niet drinken met de auto. Alhoewel.. nee grapje). 

Hoop dat jullie veilig het verkeer doorkomen met al die sneeuw, en een fijn weekend iedereen!

 

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's en je haarkleur is geweldig, lekker blond. Geniet nog even van dit alles voor je weer op doorreis gaat. Hier vandaag weer sneeuw, morgen gaat het dooien. X Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Sanne, kijk je een keer in de camera trek je van die mooie gezichten :)
    Enjoy the ride over het noordelijk deel, veel plezier en geniet van het land. Blijft leuk om je logboek te lezen. gr. Ludo

    BeantwoordenVerwijderen