woensdag 2 januari 2013

HAPPY 2013!!



Ten eerste: een heel gelukkig, mooi en gezond 2013 toegewenst! Ik hoop dat jullie allemaal een top avond hebben gehad.
Hoe hebben jullie oud en nieuw dit jaar gevierd?

Kerst was echt heel erg gezellig. Raar, maar gezellig. Het voelt gewoon niet als kerst als je met z’n allen met 30 graden in het zonnetje aan het barbecueën bent. Heb de afgelopen week weer veel gezien en gedaan. Het groepje heeft me een paar keer meegenomen naar leuke zwem en spring-van-enge-hoogtes-af plekken. Ik heb zelfs op boxing day (2e kerstdag) van een klif en een waterval afgesprongen met mijn hoogtevrees! Ik stond ook nog heel erg charmant in de krant.
Was wel echt een top dag, vooral omdat ik echt tegen mijn hoogtevrees ben ingegaan. Meestal ben ik op de bok met gym al bang. Het is ook heel leuk om te zien dat de Kiwi’s en Maorie’s samen zulke plekken delen.
 
De waterval en de klif ervoor (Maraetotara falls)
De krant. Rara wie ben ik. (tip: waggel)

Ook heb ik nog een paar keer aardbijen geplukt, maar het seizoen is vrijdag al afgelopen dus moet ik weer opzoek naar een ander baantje. Heb nog even foto's gemaakt van de plaats waar ik werk. 
Meestal is het natuurlijk noooooit zo bewolkt.

Oud en nieuw. Toen ik vroeg aan het groepje waar ik oud en nieuw mee vierde hoe Kiwi’s oud en nieuw vieren, scheelde het maar weinig van Nederlanders. Ook om 12 uur feesten en de kroeg in. Toevallig… ga ik met het groepje om die GEEN alcohol drinkt, bijna tot niet uitgaat, en oud en nieuw op een meer Kiwi manier viert. We hebben met z’n allen ’s avonds op het strand gezeten met een kampvuur, muziek en opkomende maan.Was echt heel erg gezellig. Om 12 uur dronken we (alcoholvrije)champagne. We zagen het vuurwerk wat werd afgestoken vanuit één punt in de stad. Verder werd er geen vuurwerk afgestoken doordat het heel erg droog is door de hitte, en alles dus snel in de brand vliegt.
Op het strand met oud en nieuw.

Het Engels praten gaat wel. Ik merk wel nu ik wat meer Engels praat met die andere jongeren, ik ook meer betrapt wordt op fouten (ik praatte eerst namelijk maar helemaal niet, lekker makkelijk).
Een zin zoals ‘How late is it?’ is echt een Hollandse fout. Een letterlijke vertaling van het Nederlands. Waarop ik dus als antwoord kreeg: ‘You mean.. what the time is?’

Ik denk dat ik al snel een beetje het Noorder eiland in ga trekken en werk zoeken. Peter heeft namelijk heel erg zijn best voor me gedaan en een paar auto’s gevonden die we hebben bezocht om te kijken of ze goed waren. Drie keer is scheepsrecht! Als het goed is haal ik morgen mijn Nissan Primera op uit Napier. Lekker veel ruimte in de kofferbak om te reizen. Mijn eerste auto, wuhuuuuuu! Ik heb besloten hem Siepie te noemen. (of Duck, of eend, of kiwi?) Help me decide!

Het was nog best moeilijk om een ‘geschikte’ en niet te dure auto reisauto te vinden. Omdat ik best kieskeurig ben en eigenlijk meer iets luxueus in mijn hoofd had, bemoeilijkte dat mijn zoektocht naar de ‘perfecte’ auto, die ik op die manier dus nooit zou vinden. Toen ik dat doorkreeg streepte ik toch maar wat vereiste weg.. en zie hier: Sanne auto! En hij is ook nog eens zuinig en economisch. :)
Geen Golf, sorry pap.
Heb ook een roze USB stick van de kerstvrouw gehad met kerst, dus die kan ik dan mooi gebruiken voor in mijn waggie!


Oja, nog typische Kiwi eigenschappen: Vandaag zouden we alvast een aanbetaling op de auto van $100 doen. De man belde ons op dat het niet meer hoefde, omdat hij nog meer bezoekers kreeg voor de auto, maar omdat hij hem al verkocht had ging hij snel van huis weg, zodat hij niet thuis was als die bezoekers kwamen. In plaats van thuis te blijven en te zeggen dat de auto al verkocht is, vermeiden ze de confrontatie en vluchten uit huis..
Ook komen kiwi’s vaak te laat of gewoon helemaal niet. (?!)


Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin hier met mijn lieve familie in Nieuw-Zeeland. Als ik morgen mijn auto heb is het ook wat makkelijker om zelf wat dingen te gaan doen. Lekker het Noorder eiland verkennen. Als het goed is komen er in februari backpackers uit Australië langs, dus dat zou natuurlijk helemaal gezellig zijn.


Bedankt voor het lezen and see you later!






4 opmerkingen:

  1. Lieve Sanne. Ik wens je een heel mooi avontuurlijk nieuw jaar toe.
    Grappig om te lezen hoe jij de kerst en oud en nieuw hebt beleeft. Hier in de straat was flink wat vuurwerk. Je auto ziet er prachtig uit en ik zou hem Siepie noemen. Veel plezier maar weer. X Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petra ik ga met je mee. Siepie is (weet ik,als haar oma)de naam van Sanne-Lotte haar lieveling(s) kat!!
    Sanne-Lotte heel veel plezier wensen wij je toe en geniet zoveel mogelijk. Nu kan je Kitty eens mee uitnemen;-).
    Liefs van Oma en Opa uit Andijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey San,

    Wat een gave auto!!!
    Ik ga ook voor Siepie!!!
    Want die mis je enorm en zo is hij toch een beetje bij je.

    Wij hebben oud&nieuw met vrienden en Champagne (met alcohol):-) gevierd.
    Erg gezellig!!

    Geniet lekker daar in het mooie NZ.
    X van je zus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nous!

      De auto is uiteindelijk toch vernoemd naar Siepie (de tweede).
      Ik mis hem nogsteeds heel erg, maar mam stuurt foto's en Claudia ook, dus dan zie ik hem toch nog af en toe.

      Klinkt gezellig, heb je het leuk gehad?

      Dikke kus xxx

      Verwijderen