maandag 21 januari 2013

Joehoee!



Hi mates,

Er is de afgelopen week weer veel gebeurd en vind het hier nog steeds geweldig.. al ben ik toch wel blij als ik weer verder kan reizen. Langer Au Pair zijn (hier) had ik niet overleefd denk ik.
Toch gewoon gebrek aan vrijheid, omdat de kinderen niet erg makkelijk zijn en niet graag iets gaan doen, en niet bij mij in de auto mogen.. en ik niet weg mag omdat ik Au Pair ben, is het nogal frustrerend om binnen te zitten terwijl er zoveel te doen is. Het was vandaag wel super lekker weer dus mijn dag is weer goed.

Jeroen en Guus zijn maandag de 14e aangekomen in Auckland en dinsdag ging ik ze opzoeken met Siepie de tweede. Na een uur lang een parkeerplek te hebben gezocht, gingen we (eindelijk!) naar de Hobbit in de IMAX Cinema en daarvoor hebben we wat gegeten. ’S Avonds zijn we nog even naar de kroeg geweest (niet gedronken natuurlijk, althans ik niet) en bijgepraat over onze reis. Donderdagmiddag ben ik ook het centrum van Auckland in geweest, omdat ik eerder vrij was. De kids werden opgehaald door hun tante. Toen ben ik met Jeroen wat landschap gaan opzoeken midden in Auckland, op Mt. Eden!
Jeroen Ipad (omdat hij altijd op z'n Ipad zit)

Mt. Eden is een van de oude vulkanen midden in Auckland en de hoogste, waardoor je een mooi uitzicht had over het CBD van Auckland. S’ avonds weer gezellig gegeten en de stad rondgestruind. Vrijdag vertrokken de jongens naar Northland, het bovenste gedeelte van Nieuw Zeeland. Als ze kunnen wachten tot 1 februari dan gaan we met z'n drieën een roadtrip doen. En anders ga ik alleen verder het Noordereiland in!

Deze vrijdag zijn we naar de Auckland Zoo geweest met de tante van Natalie en Isabelle, haar kinderen en hun oma. Was echt heel gezellig en veel leuke diertjes gezien. Omdat de jongens weg zijn moest ik mijn weekend anders zien op te vullen, dus besloot ik gisteren naar Long Bay te gaan (langste strand van Auckland). Was een half uurtje rijden en was echt heel erg mooi, vooral veel Maorie’s. Ik denk dat zeker 85% Maorie was. Daar heb ik lekker gerelaxed met een paar tijdschriften en een patatje. Ik wilde eigenlijk wandelen over het strand, maar het was erg druk vanwege het lekkere weer. S’ middags ging ik naar vrienden van Samantha en Duwaine (de mensen waar ik verblijf). Een paar minuten later kwamen hun ook en hebben we leuk gepraat en gebarbecued. Ook zij komen uit Zuid-Afrika, en ze hebben er altijd veel over te vertellen, erg leuk.

Park midden in Auckland city

Vandaag zijn we naar de Auckland Woodstock Carshow geweest met Duwane, Isabelle en Natalie. Was echt heerlijk, want het eerste uurtje regende het maar de rest van de dag was er zon en een klein briesje wind. Mooiste dag sinds ik hier in Auckland ben. De carshow was vooral voor oldtimers, en heb een paar mooie (vooral cadillacs) auto’s gezien (hadden Douwe en Peter leuk gevonden!).
Daar zijn we de hele dag gebleven, was echt leuk.

 

Deze week heb ik nog niet veel plannen -omdat ik dus niet de deur uit kan, depends on the children-.  
 Ik wens jullie allemaal een mooie week, hebben jullie een goed weekend gehad?

Liefs en,




3 opmerkingen:

  1. Geweldig om te lezen wat je allemaal weer hebt meegemaakt,stoere meid. X Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer leuk uit! kan niet wachten om het samen met u te zien!
    Xx Je(knappe, superleuke en intelligente en lieve :P) vriend! tot snel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a beautiful location! Loving these photographs, girl! Especially of the giraffe's! My favorite!!!
    xo TJ

    BeantwoordenVerwijderen