maandag 7 januari 2013

Hello Auckland



Hi guys!
How are you?

Mijn eerste dag als Au Pair zit erop. Gaat allemaal best snel! Gisteren heb ik er ongeveer 7 uur over gedaan om van Napier naar Auckland te komen, helaas zonder reismaat. Gelukkig had Peter me heel goed geholpen met muziek in de auto, dus dat was echt heel lekker. Het was natuurlijk best eng in het begin, want het begin stuk vanaf Napier gaat door de bergen heen, dus dat is wel lastig met het inschatten van de bochten. Vooral omdat die Kiwi’s die daar rijden al bekend zijn op dat stuk, dus iedereen haalde me natuurlijk in..  Daarna komt er een heel stuk die niet door de bergen gaat, meer rechte stukken weg en dat was heel simpel. Heel raar, want je krijgt gewoon stukken aangegeven op je TomTom die 120 km duren voordat je bij de volgende afslag of rotonde komt. Af en toe een stop bij een cafĂ©, even wat eten en drinken en genieten van het mooie landschap en het mooie weer. Het was echt heel warm, gelukkig heb ik airco. 


Toen ik eindelijk aankwam werd ik hartelijk ontvangen en kreeg meteen een positief gevoel. Ik mocht gelijk de volgende dag, vandaag dus, al beginnen! De dagen zijn van 8 tot 4, en dan gewoon doordeweeks. We hebben cupcakes gemaakt, zijn naar de winkel geweest om ijsjes te halen en hebben ook nog geprobeerd te vliegeren, maar omdat er veel bomen en huizen stonden ging het niet echt. Echter is het wel echt heel, heel erg vermoeiend. Had ik ook wel verwacht, een goeie ervaring dus want het geeft wel voldoening. Het lastige vond ik meer dat je zomaar een gezin instapt, en moet inschatten wat ze wel en niet mogen doen. Dat er zomaar een meid in hun huis komt en zegt wat ze moeten doen. Met neefjes en nichtjes die je heel goed kent zou dat al heel anders zijn. Maar allemaal ervaringen dus is alleen maar goed. Ik weet alleen wel dat ik er zeker van ben dat ik nog een tijdje wacht met kinderen :). Mijn hoofd doet pijn.
Uitzicht vanuit mijn babysit huis. Als je goed kijkt zie je de stad in de achtergrond, waar het mistig is. Je ziet ook de skytower van Auckland.
Uitzicht vanuit huis en Siepie.
My room :)

Gisteravond heb ik trouwens nog met een Jeroen afgesproken in het centrum van Auckland, een backpacker waar ik bij in de groep zat in Sydney. Hij zou maar twee dagen blijven in Nieuw-Zeeland, dus gingen we gister even bijkletsen over alles wat we al gedaan hadden. Had ik ook weer het centrum van Auckland gezien! Wat ik merkte aan het
centrum daar, was dat de sfeer heel relaxt was, ondanks dat het een grote drukke stad is (waar ik gisteren in het centrum en de snelweg niks van merkte). Gewoon en hele zachte lekkere ontspannen sfeer, dus leuk dat ik dat nu ook gezien heb. Als het goed is komt de andere Jeroen uit onze groep 2 februari aan in Auckland, en ik blijf Au Pair tot 1 februari, en dan gaan we samen terug richting Napier. Of misschien nog wel andere steden bezoeken onderweg! Heb ik eindelijk een reismaat, jippie! 
Jeroen en ik werden aangevallen door mussen (Nederland, hier zijn jullie bijna uitgestorven huismussen!) terwijl we onze pizza in het park aten. Ze sprongen zelfs en eentje pikte zo mijn pizza stuk uit me hand en vloog weg!

Met Kitty in Napier op Bluff Hill. 
Cruiseschip, die we zagen vanaf Bluff Hill Lookout point.

En eindelijk kan ik nu mijn Engels oefenen. De vrouw waar ik verblijf geeft Engelse les aan volwassen, dus dat is echt heel grappig. Misschien komt het nog van pas. Sommige Nederlandse woorden kunnen ze verstaan omdat ze uit Zuid-Afrika komen. Er zijn trouwens heel veel Zuid-Afrikanen hier in Nieuw-Zeeland, volgens mij hebben ze ook wel een beetje dezelfde mentaliteit als Nederlanders. 

Helaas is het weer hier in Auckland beduidend minder dan in Hawke's Bay. Veel veel wind, regen moet nog komen en veel bewolking.Weeeeh.


4 opmerkingen:

  1. Echt heel knap dat je dat hele eind alleen hebt gereden. En nu direct alweer aan de slag in het gezin. Ik ben niet je moeder maarre, ik zeg je even dat ik trots op je ben. Veel plezier met de musjes en hopelijk wat beter weer. X Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief dankjewel! Was eigenlijk ook wel beetje trots op mijzelf.. vond het best eng door zo'n heuvelachtig gebergte heenrijden.
      X

      Verwijderen
  2. Alle Andijkers zijn trots op je.Je doet het toch maar en links rijden dat hele eind br..... Uit ervaring weet ik (Digna) dat het een hele reis is - en toen reed de bus chauffeur :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel oma! Nou daar ben ik erg blij mee hoor hihi. Het was inderdaad een hele lange reis.. maar het ging uiteindelijk best snel! Ik vermaak me wel :)
      XX

      Verwijderen