vrijdag 4 januari 2013

Vehicle ready, travelling begins!



Hi guys!

Zoals ik jullie heb verteld heb ik gisteren mijn autootje opgehaald en ik ben er echt heel erg blij mee. Vandaag hebben Peter en ik de auto van binnen tot buiten schoongemaakt en hij ziet er goed uit. Hij is trouwens vernoemd naar Siepie, dus Siepie de tweede. Ik waarschuw de mensen die nog nooit een auto hebben gehad: Het is waar wat ze zeggen. Het is duur.

Morgen komen er voor  twee nieuwe banden onder en wordt hij uitgelijnd omdat de banden op de verkeerde plaatsen slijten. Ook zitten er twee sterretjes in mijn raam, maar omdat ik daar geen verzekering voor heb en hier op de wegen snel sterretjes krijgt luister ik maar niet naar Car Glass.

 Toen Peter en ik naar een andere auto gingen kijken van de week, kwamen we op de terugweg langs een heel klein snoep winkeltje. Het zag er echt heel leuk en schattig uit, ze hadden er ook allemaal Nederlandse snoep met Nederlandse namen, zoals Boerderijdrop. Natuurlijk hebben we gelijk wat muntdrop en andere lekkere snoepjes meegenomen.

Opoe fiets!
Yummyyy

Omdat ik nu eindelijk mobiel ben, heb ik gisteren op backpackersboard.co.nz gekeken of ze nog ergens werk zochten. In Auckland zochten ze een Au Pair voor drie weekjes, waarbij je betaald krijgt en accommodatie en maaltijden. Daar heb ik op gereageerd en ze zijn geïnteresseerd! Zondag vertrek ik dus naar Auckland (in totaal een reis van 6 uur?) dus dat wordt spannend!
Ik zal daar dus klusjes doen in huis, de kinderen vermaken want die hebben zomervakantie, en dat doordeweeks van 8 tot 4. Klinkt niet verkeerd hé? 

Vandaag hebben we al allemaal  drinken gekocht voor onderweg en hopelijk vind ik iemand die mee kan reizen. Zou wel gezelliger zijn natuurlijk. Morgen is mijn laatste dag strawberry picking, echt raar dat mijn reis nu een andere wending krijgt. Ik zal jullie allemaal up to date houden over wat er allemaal is gebeurd in Auckland. En de tijd gaat zo snel.. ik wil nog lang niet weg hier!!



3 opmerkingen:

  1. Jee wat spannend dat je misschien als au pair kunt werken. Succes met de sollicitatie. En wat een schattig snoepwinkeltje, daar moet je natuurlijk wel dropjes kopen. Ik kijk uit naar je avonturen met siepie en wat stoer dat je 6 uur gaat rijden. X Petra

    BeantwoordenVerwijderen