vrijdag 7 december 2012

Ozzies VS. Kiwis



 De dagen in Sydney even verkort.. heb nog veel in te halen maar heb nu eindelijk Wi-Fi.
De laatste dagen in Sydney waren echt super. Heb veel mensen ontmoet, heb het nachtleven leren kennen (and the day after) en nieuwe delen van Sydney zoals Chinatown. Ook veel in het park gezeten. Omelli’s is een bekende pub waar ze soms karaoke avonden hebben en best veel mensen naartoe komen. Echt super. Heb ook Goldfish leren kennen, super club met veel house music. Op het laatst trokken we ook met mensen uit de nieuwe Australian Backpackers groep op, dus je leert eigenlijk telkens weer mensen kennen. En oja, ik schijn als Brit Dekker te praten, West-Fries blijkt een opmerkelijk accent te zijn, vooral omdat er veel mensen uit Zuid-Holland waren.
In Chinatown heb je net zoals de zwarte markt, Peggie’s Market. We zijn ook naar Bondi Beach geweest, het strand dat altijd uitgezonden wordt op televisie met die lifeguards. (vind ik niet erg).
Bondi Beach
Bondi Beach (Let niet op mijn vetjes)
Maar nu eindelijk heb ik mijn bestemming bereikt: Napier New-Zealand. De reis van Sydney naar Auckland verliep niet erg soepel. Het vliegtuig vertrok al laat uit Sydney, en toen we eindelijk dachten aangekomen te zijn bleek dat er net een tornado was geweest in Auckland.. dat maak je ook niet elke dag mee. Dus moesten we nog heel lang in het vliegtuig wachten, waardoor ik bijna mijn vlucht van Auckland naar Napier had gemist.
Packing my bags. Moet een zielig gezicht voorstellen hihi.
 Gelukkig had elk vliegtuig op Auckland Airport vertraging, dus toen ik net was ingecheckt kon ik meteen door naar het vliegtuig(je). Echt een super klein vliegtuig met maar 55 personen. Gelukkig was dat nog maar een uurtje vliegen, dus eindelijk in Napier aangekomen moest ik nog even wachten tot mijn oom, tante en neefje klaarstonden. En eindelijk, kon ik met ze mee naar huis. Ik was helemaal kapot, en omdat ik in het donker aankwam had ik geen idee waar ik was en hoe Napier eruit zou zien.
’S avonds hebben we nog met z’n viertjes aan tafel gezeten, heb ik de lekkerste douche ooit genomen en heb ik in het lekkerste en zachtste bed ooit gelegen. Alles na dat hostel was een luxe..
Toen ik wakker werd wist ik weer waarvoor ik kwam. Ik hoorde vogels, die we in Nederland niet horen. Ik liep door de kamer en zag een ongelooflijk mooi uitzicht.. wauuuuw..



Net alsof je midden in de bush bush zit, en je kan gewoon letterlijk wandelen in de tuin. (en zwemmen.. hihi) Dat wordt heerlijk tot rust komen de komende dagen!
Vanmiddag heeft Kitty me even rondgereden door Napier. Voor hen is het misschien al allemaal normaal, maar het uitzicht is echt zo zo mooi. Het water is zo’n mooie kleur en in de verte zie je allemaal bergen. Ook de huizen zijn heel uitgestrekt en er is veel natuur, niet alles is zo op elkaar gebouwd. Het huis van Peter en Kitty is ook heel groot en hoog, dus wat een vrijheid zeg!
Heerlijk dat ik nu hier ben. Sydney was geweldig, maar Nieuw-Zeeland is mijn goal en je ziet hier al veel meer van de natuur dan in de binnenstad van Sydney. 
Heb net nog even internet op mijn mobiel geregeld, en heb een nieuw NZ nummer (klik hier).
Vind het nog steeds onwerkelijk dat ik nu écht aan de andere kant van de aardbol ben, en ook wel
een beetje bang om in het diepe te springen en contact te gaan zoeken met de locals en daadwerkelijk te gaan werken. Kitty dacht dat ik misschien bij Mitra 10 kon gaan werken als service medewerkster, omdat ik bij Karwei gewerkt heb. Maar heb geen idee wat alle termen in het Engels zijn...
Maarja, zoals ze zeggen: no worries. Ik kan tenminste nog even genieten van het uitzicht!





2 opmerkingen:

  1. Lijkt me een heerlijke plek om te wonen. bedankt voor het meegenieten van je avontuur. groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is hier inderdaad heerlijk, echt een plek om tot rust te komen.

      Liefs

      Verwijderen