maandag 10 december 2012

Napier Paradise

Deze dagen ben ik veel met Kitty meegereden door Napier om de stad een beetje te leren kennen. Peter en Kitty gaan hier met nog een Nederlands stel om, waardoor ik weer een paar mensen heb leren kennen. De eerste dagen waren best lastig, omdat ik nu eindelijk wat tot rust kwam na de wilde dagen in Sydney. Alhoewel.. tot rust.. de tweede dag dat ik hier was werd ik ’s ochtends gewekt door moedertje natuur. Dacht ik even dat er iemand mijn bed heen en weer wiebelde, tot ik ook de spiegel naast me zag trillen. Kitty kwam paniekend binnen: ‘Gaat het?!’ Wauw, mijn eerste aardbeving al na de tweede dag, super vet. Nu ik mensen heb ontmoet is het al wat minder lastig. Bonnie is de dochter van de vrienden van P&K. Zij is ook Nederlands, maar praat meer Engels. Ik was samen met haar en haar vriend Robert, en Stefan uit Hoogkarspel die bij de ouders van Bonnie in huis woont, gaan zwemmen in de local swimming pool. De dag erna hebben ze me uitgenodigd voor mijn eerste Kiwi BBQ, en daarna zijn we in onze tuin wezen zwemmen (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. Zou je zwembaden ook kunnen vervoeren in het vliegtuig naar NL?).
Ook zijn we van de week naar Waipatiki Beach geweest, waarvoor je eerst door de bergen heen moet. Daarna kun je een wandeling maken via een pad die boven langs de berg loopt. Echt een mooi uitzicht over de helder blauw/groene zee en groene bergen.. Already love New-Zealand.

Vandaag heb ik mijn Kiwi bankrekening geopend en ben ik met Kit de stad in geweest. Napier is echt een leuk plaatsje, niet te druk maar ook niet te rustig. Er zijn veel leuke winkels dus dat wordt mezelf inhouden.. Ondertussen ben ik nog opzoek naar een autotje om lekker het land mee door te kunnen rijden, en een baan of course. Ik hoorde dat het nogal een drukke periode is, dus dat wordt hard zoeken! Aan het einde van de dag heb ik nog heerlijk genoten van het zwembad in de tuin samen met Quinn. Echt genieten dus!

4 opmerkingen:

  1. Ziet er super uit! Kan niet wachten om ook te komen!
    Je vriendje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te lezen bevalt het leven in Australiƫ je wel. Enne dat autootje staat je goed. Hoop dat je snel werk vind, dan kun je lekker gaan winkelen. En iemand uit Hoogkarspel ? Wat is de wereld toch klein. groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke foto's verlang nuu echt naar de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sanne-Lotte, wat kan het leven heerlijk zijn in de zon;-)

    BeantwoordenVerwijderen