vrijdag 30 november 2012

On my own



Woensdag 28/11/12
Een bewolkte en niet te warme dag. Best lekker na zoveel dagen hitte! Ons plan was om met de groep naar Bondi Beach te gaan, en vanaf daaruit te lopen naar Bombay beach, een wandeling van twee uur die erg mooi schijnt te zijn. Omdat het steeds begon te regenen, zijn we van gedachten veranderd en hebben we tickets voor Sea World gekocht, dat naast Darling Harbour ligt. We zouden eerst nog even de stad in gaan, iedereen had wel iets nodig. Birckenstocks zijn niet echt geschikt voor mijn pootjes, dus moet ik nog even nieuwe slippers en ballerina schoentjes kopen en een laptophoes. Totdat ik in mijn portemonnee keek en ik me besefte dat ik nooit $170 heb kunnen opmaken in twee dagen, waarvan ik één dag (gister dus) echt niks heb gedaan, behalve mijn kater uitzitten (Guus en Karel denken dat het een zonnesteek was vanwege stemmingswisselingen. Haha, ik zei maar niks.)
I
Maar goed, na een berekening kom ik dus ongeveer op $90 dat nergens meer te vinden is, waarvan ik zeker weet dat ik het niet uitgegeven kan hebben. Ik twijfel nog steeds of ik het verloren heb of dat iemand het uit mijn portemonnee heeft gehaald.. Het is gewoon erg lastig omdat je telkens met het pinnen met je NL bankpas geld moet betalen, en daarom had ik juist een groot bedrag gepind. Op dit soort momenten verlang je dan gewoon echt naar huis. Je eigen vertrouwde en veilige omgeving, mensen, dieren. Zelfs je eigen bed en douche. Je zit natuurlijk ook constant met andere mensen op een kamer, dus echt tijd voor jezelf heb je niet, want constant in je eentje zijn zie ik ook niet echt zitten. Alleen nu, nu de andere mensen aan het shoppen zijn ben ik terug naar het hostel gegaan om een poging tot ‘geld terugvinden’ te doen. Niet gelukt, helaas.
In de middag ben ik met de groep naar Sea World geweest, echt super leuk. Misschien dat ik ook nog naar Wildlife wil, dat ligt ernaast en het schijnt dat je dan met koala’s op de foto kan(!!).





’S avonds heb ik het maar rustig gehouden, want ik merk dat ik nog steeds last heb van vermoeidheid van de reis en alle nieuwe invloeden en omgeving. Ohja, en Mees en ik hebben een fort gebouwd in de kamer van alle lakens. We hadden het licht van mijn mobiel in Guus zijn gele broek gedaan, zodat het leek op een kampvuur, en we hadden natuurgeluiden opgezet. Haha this sounds really weird, wat moeten de jongens wel niet gedacht hebben. Guus vond het wel leuk en op een gegeven moment zaten we met z’n vieren een film in het fort, met kampvuur, op mijn laptop te kijken.


Donderdag 29/11/2012
Mees kwam erachter dat ze eerder dan gedacht de bus moest pakken naar Melbourne, waar ze heen is gegaan om te Wooffen. Wooffen is bij een gastgezin verblijven, waar je werkt tegen kost en inwoning. Wel echt heel jammer, want we zijn echt heel veel met elkaar opgetrokken de laatste dagen. Ook de jongens gingen ’s  avonds al weg, drie van onze groep zijn in het hostel gebleven. Mijn nieuwe kamer is echt een hol, er slapen alleen maar jongens en hun koffers en tassen liggen uitgebreid verspreid over de vloer. Gister zijn Mariska en ik het park ingegaan om lekker te relaxen. Dat is heel leuk om te zien trouwens, want studenten en kinderen komen in hun schoolpauzes naar het park om bijvoorbeeld te dansen of andere dingen te doen. Je ziet mensen sparren, zingen, sporten, en natuurlijk zonnen.
 Daarna zijn we het winkelcentrum zijn verkennen, en dan bedoel ik niet een Koperwiek look a like, maar echt vol met merken als Prada, Gucci, en nog meer. Op een aantal verdiepingen hebben ze ook een paar winkels voor de mens die het liever geen tassen ten waarde van een huis kopen.  Ze hebben hier echt super veel leuke winkels, Nederlanders zijn kwa kledingstijl wel ongeveer zoals de Duitsers in Nederland, no doubt. Ik ben nog steeds opzoek naar een laptop hoes, dus morgen is missie  laptophoes in Chinatown. Dat is een area hier in Sydney waar alles spotgoedkoop schijnt te zijn, een goeie plaats voor Nederlanders dus.
’S avonds zijn we naar de Auto Ban geweest, waar ze auto’s verkopen aan backpackers. Ze gaven een feestje, waarbij je kon eten en drinken. Ze hadden bier tussen ijsklontjes in een achterbak van een truck, de drank was trouwens snel op. Daar hebben we Twan en ‘…’ ontmoet. (naam vergeten). Twan was net een dag in Australië en zag er met zijn baard ook echt uit als een backpacker.  Daarna zijn we nog bij Domino’s wezen eten en hebben we met z’n allen beneden in het hostel wat gedronken en gezellig gezeten. Er is ook een nieuwe Australian backpackers groep aangekomen in het hostel, dus de reisleiders vroegen of we mee uit gingen. Helaas verwon mijn slaap het van mijn uitgaanslust, dus ben nu helemaal fit! 

Vrijdag 30/11/12
Kitty vertelde dat Quinn de dagen al aan het aftellen is voordat ik kom en heb er ook echt heel veel zin in. Ben er ook heel erg blij mee dat ik Kerst met familie ga vieren, want ik hoor heel veel backpackers die er veel moeite mee hebben dat ze deze kerst niet bij hun familie kunnen zijn. De stad is al kersterig ingericht, zoals sommige etalages van winkels en gister zag ik in het park dat ze een soort kerstkoor hadden. Van de week smste Lars mij dat hij zijn ticket naar Nieuw-Zeeland geboekt heeft! 3 Maart komt hij langs en ik kan niet wachten om hem op te halen in mijn waggie (als ik die dan al heb). Nog drie maandjes wachten, maar dat is altijd nog beter dan een heel jaar. Ik begin wel echt iedereen te missen, op sommige momenten wil je gewoon lekker thuis zijn zonder zorgen. Vooral nu bijna de hele groep weg is merk ik echt dat ik het nu zelf moet gaan doen. Zal af en toe wel lastig worden, maar woensdag ga ik lekker naar New-Zealand dus ben ik weer lekker bij familie.
Maar voor vandaag: Off to China Town!

2 opmerkingen:

  1. Leuk om weer even te weten wat je allemaal hebt beleefd. Hoop dat je nog een paar leuke dagen hebt voor je vertrekt naar New-Zealand. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk dat je vriend je komt bezoeken! maar je blijft ook lang weg

    BeantwoordenVerwijderen