dinsdag 27 november 2012

Hi mates!



Helllooo guys!

Mijn eerste blog bericht, en ik heb echt een hoop in te halen want er is natuurlijk super veel gebeurt.
Ik waarschuw jullie wel, ik ben vanacht uitgegaan en de –halve kannen- drank die je hier krijgt hebben mij er niet fitter op gemaakt vandaag. Ik zal vast wel dingen vergeten zijn te vertellen omdat ik nu alles in één keer moet vertellen, en mijn ADD werkt daar ook niet super bij (hihi).
Ik zal beginnen vanaf the very beginning:

Dinsdag 20/11/2012 Nederlandse tijd
Ik was super super opgelucht toen ik maandag met Lars mijn koffer had ingepakt en alle papieren bij de hand had. Gelukkig kon Lars mij erg goed helpen met wat wel en niet mee te nemen. Er zijn veel shampootjes en andere spullen de koffer uitgegooit. De backpackers hier zijn nogsteeds onder de indruk over wat ik allemaal meeheb (hihi). Maar ik ben dan ook geen echte backpacker.
Raar genoeg was ik op de dag van vertrek niet echt zenuwachtig. Ik had echt goed geslapen en bleef koeltjes tot het moment van afscheid. De laatste weken waren echt dubbel.. ik ging eindelijk mijn droom waarmaken maar tegelijk was ik al van alles om mij heen afscheid aan het nemen. Ik vond het vooral heel moeilijk om mijn vastigheid los te moeten laten.. mijn huis, mijn kamer, mijn spulletjes, de diertjes, familie en vrienden.
Zelfs op schiphol was ik nog niet echt zenuwachtig, omdat ik eigenlijk gewoon niet kon geloven dat ik wegging. Ik had zelfs nog nooit gevlogen.. en nu al 3 keer. Alles samen maakt dat het nog steeds een beetje onwerkelijk is! Het afscheid was echt heel moeilijk, maar na de douane en mijn laatste zwaai naar iedereen liet ik alles van me af glijden. Lars kon lekker met mij mee achter de douane, dus hij liep met me mee.. tot de gate. Van mijn groep had ik nog eigenlijk niet veel gezien. Ik wist alleen dat ik samen met twee andere meiden, en 7 jongens in de groep zat. Haha, Lars was hier niet zo blij mee.
Taipei by night
Vlucht van Taipei naar Sydney
 
In het vliegtuig zat ik naast de andere twee meiden, Mees en Mariska. Het was in het begin voor iedereen wel onwennig, pas toen we (via Bankok) in Taipei aankwamen begon er wat meer contact te komen. We kregen daar een dagkamer en daar heeft bijna iedereen een beetje bijgeslapen. Echt heel apart om plotseling in een Aziatisch land te zijn, een heel andere wereld. En je voelt je toch wel erg toeristisch daar..
Een paar uur later werden we weer naar het vliegveld gereden, waarna we naar Sydney vlogen.  Ik natuurlijk helemaal van slag door het bekende tv programma ‘Border Security’. Omdat ik medicijnen mee had moest ik gecontroleerd worden, de rest mocht lekker doorlopen. Ik werd opgewacht door drie grinnikende gebruinde Australische customs. ‘You are beautiful, are you from Holland?’ En ik maar denken dat ze super streng waren. Mijn koffer was natuurlijk ook echt heel zwaar en moest ik geholpen worden. Na een hoop geflirt op de werkvloer liep ik snel –nog steeds verrast- door naar mijn wachtende groepsgenoten.  Wauw, ik weet nu wat een jetlag inhoud.. we kregen uitleg en we werden ingedeeld in een hostelkamer (inclusief kakkerlakken, en ieuw, ze rennen keihard). Ik kon mijn ogen amper open houden. We hebben lekker  met z’n allen gebarbecued en iedereen stelde zichzelf even voor. Dat is ook echt iets wat je hier veel moet doen. Met elke activiteit waarbij je in een busje wordt gebracht moet je je aan de chauffeur en de rest voorstellen..  Evengoed waren we nog uitgegaan, dat viel bij Mees niet zo goed (hihi).
Vrijdag 23/11/2012
De regeldag. Vandaag namen de reisleiders Merel en Niels de groep mee om alles te regelen, van bankpas tot medicare. Aangezien ik naar Nieuw-Zeeland ga hoefde ik niks te  doen, dus lekker Wi-Fi’en. Wel lastig trouwens met het (10 uur) tijdsverschil. We hebben een groot deel van het centrum van Sydney gezien en we hebben lekker in het park gezeten met volop zon. En wauw, wat zijn hier veel (dure) winkels. Echt heel leuk en er is super veel te doen hier. Het zal wel wennen zijn als ik straks niet meer met de groep ben.. s’avonds zijn we lekker uit eten gegaan met de groep.

Zaterdag 24/11/2012
Aan het begin van onze trip konden we kiezen of we meewilden om te surfen en de Blue Mountains te bezoeken. Natuurlijk heb ik beide gekozen, ben hier tenslotte niet elke dag. Vandaag gingen we dus naar de Blue Mountains. Echt ontzettend mooi, volop zon en iedereen genoot van de mooie natuur. Het is echt een totaal andere wereld, je kijkt zo de verte in waar je bergen en diepte ziet. Echt super mooi. We zijn helemaal via een  smal pad naar beneden gelopen naar een waterval. Helaas moesten we ook weer omhoog en iedereen moest wachten op mij.. haha wat verassend. Toen reden we verder waar we ook weer de berg afmoesten.. we besloten toch maar om met de steilste trein ter wereld naar boven te gaan! ‘s avonds zijn we weer met de groep uit eten gegaan en daarna de stad in richting Darling Harbour waar vuurwerk zou zijn. De vuurwerk begon al eerder dan wij er waren, dus zijn Mees en ik Darling Harbour rondgelopen richting de Opera  House en Harbour bridge. Het is echt een paradijs, vooral ‘s avonds. Overal gekleurde lichten, clubs, muziek en mensen. Iedereen hier is super mooi gekleed en alles bij elkaar maakt het amazing. In de haven bij de Opera House lag een enorm cruise schip, echt ongelofelijk om te zien. We besloten om gezellig buiten beneden de Opera House met uitzicht op Harbour Bridge en het cruiseschip wat te drinken. Wat een heerlijke avond. Later kwamen nog een paar jongens uit de groep –die 25 dollar entree voor een club te duur vonden- ons vergezellen. Wat een top avond!
Blue Mountains

Blue Mountains
Sydney by night, Darling Harbour

Zondag 25/11/2012
Gelukkig hebben de reisleiders van Australian Backpackers om ons gedacht en hebben ze na een dag klimmen in de Blue Mountains een relaxte havencruise gepland, die ons rechtstreeks naar een strand bracht. De ideale plaatjes komen uit, gelig strand, blauw water, muziek en volop zon (het was 32C). Ik heb me denk ik wel zes keer ingesmeerd met factor 30, je verbrand hier heel snel door het gat in de ozonlaag. Maar ik ga echt niet klagen want het is –zelfs als het bewolkt is- super lekker warm. Alleen in de hostelkamer is het in de ochtend echt een walm van zweetlucht, en warmte. We slapen namelijk met zes mensen op één kamer. Donderdag verwissel ik van kamer en kom ik op een acht persoonskamer.  Oh, en de kakkerlakken zijn ook niet bang om zich te laten zien. Er kwam er één keihard over de muur vanuit het raam aangerend. Vanaf het moment dat ik het hele hostel bij elkaar gilde en er mensen kwamen vragen wat er aan de hand was, rende mijn grote vriend weer snel terug uit het raam. Hier had hij natuurlijk ook niet om gevraagd.. toen ik mijn pa hierover vertelde was hij zo lief om ‘la cucaracha’ te draaien op te radio, ten ere van mij. S’avonds weer lekker met de groep bij Fitz uit eten geweest. 


Maandag 26/11/2012
De surfdag. En het is waar, er zijn hier echt typische surfdudes. Gebruind, blond lang haar en Australisch accent. We werden ‘s ochtends opgehaald en naar het enige privé strand van Australië gereden. We kregen instructies op het strand, en gingen daarna het water in. Ik moet toegeven, ik ben echt geen talent als het om sport gaat. Ik heb twee keer gestaan met behulp van de surfdudes, maar alleen wilde het niet echt lukken. Het was wel super leuk. En ja, je verbrand hier ook als het bewolkt is. Voor mijn doen is me pigment al wat verkleurd, wat echt een wonder is. Helaas heb ik niet het gekleurde huidje van mijn vaders kant van de familie, maar de echte blanke Friese huid.
Ook leuk, ze denken allemaal dat West-Friesland hetzelfde is als Friesland.. en niemand hoort van elkaar een accent alleen van mij. Misschien ken je het programma van Ingrid en Irma met postbode Simon. Ze vinden dat ik dat verdacht goed na kan doen..
Het was vandaag de officiële laatste dag met Australian backpackers en vanaf vandaag moeten we het toch echt alleen gaan doen. De meeste uit de groep blijven tot woensdag of donderdag, en ik blijf nog tot 6 december in Sydney. Vind het wel spannend, om straks echt zelf alles te moeten doen. Ook ontbijt en avond eten. Hmmmmm. Back to basics. We hebben echt een topavond gehad in een bekende karaoke bar vlak bij ons hostel. Zoals ik al zei, de glazen zijn hier halve kannen dus de drank sloeg er snel in. Helaas komt dat bij mij meestal de volgende dag uit. Maar was wel echt super grappig, heb in een deuk gelegen.

Dinsdag 27/11/2012

Vandaag is echt een –ik zit mijn kater uit- dag. Ik heb vandaag besloten om nooit meer te gaan drinken. Ik heb met Mees lekker in het park gechillt, een smoothie gehaald, een Starbucks coffee en chocolat muffin. Het is hier trouwens echt super relaxed, als er iets fout gaat of er gaat iets niet volgens plan zeggen ze allemaal: ‘no worries’. Ze zijn hier echt helemaal niet zo opgejaagd als in Nederland, en als het goed is is dat in Nieuw-Zeeland nog erger, dat relaxte. Ik kan nog steeds niet beseffen dat ik letterlijk aan de andere kant van de planeet ben, down under. Het is wel elke dag warm hier, en zelfs als het bewolkt is is het lekker. Toch is bijna iedereen van de groep nog best moe, omdat het toch vreemd is dat het allemaal zo snel gaat en sommigen amper geslapen hebben na de vliegreis. Ik denk dat ik pas echt kan uitrusten als ik naar Peter en Kitty toe ga, waar ik weer een douche en kamer voor mijzelf heb, en er hopelijk geen kakkerlakken uit het raam naar binnen komen en er geen vieze (ik wil niet weten wat het is) dingen in de douche liggen. 6 December vlieg ik naar Auckland, door naar Napier. Het zal wel raar zijn om  kerst te vieren met deze temperaturen. Ik zag in Sydney letterlijk een kerstboom naast een palmboom staan, echt vreemd. Het engels praten gaat wel, ik hoorde van een Benny uit Engeland (hij is hier nu al 2 jaar en is niet meer terug naar huis gegaan) dat het Engels praten bij de Dutchies (we worden hier de Dutchies genoemd) heel goed gaat. Dus dat is natuurlijk leuk om te horen! Maar het op woorden komen is nog moeilijk, maar dat komt nog allemaal wel. Nu lekker genieten van het heerlijke weer. Vanavond gaan we weer met zijn allen in het hostel eten, iemand –we weten nog niet wie- gaat pasta koken. Gister had Guus rijst gemaakt met garnalen. Beetje jammer dat ik moest afwassen, haha.
Nou dit was het wel zo’n beetje. Er valt eigenlijk zoveel meer te vertellen.. er gebeurt ook zoveel. 

De foto's die ik er nu heb opgezet zijn eigenlijk te weinig om te laten zien hoe het was. De rust upload super langzaam, dus ik zal verdere foto's op mijn facebook zetten!

Speak to you later guys! 

6 opmerkingen:

  1. Hee san! Echt leuk om te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt!! Het klinkt echt geweldig allemaal!! Ik ben benieuwd naar je volgende reis verslagen! Heel veel plezier! En lekker blijven genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sannie!

    Super leuk om je verhalen te lezen. Je schrijft op een super leuke manier, waardoor ik nog meer wil lezen. Maar dan moet ik nog even geduld hebben. Lief nichtje, ik ben blij te lezen dat je geniet en veel lol hebt.

    Have fun!

    Love Jetty xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je verteld opvallend weinig over je surfkwaliteiten San! gehe! Blijf lekker die verhalen schrijven, vind het echt heel gaaf om te lezen allemaal! Geniet er van!

    Much Love,

    Murl

    Ps. Stuur zo'n hotte surf dude maar doorrrrrr!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk om te lezen, je hebt al heel wat meegemaakt in een hele korte tijd. ik kijk uit naar je volgende verhaal. X Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. i really enjoyed reading this post! i am excited to read more of your future posts! :D

    <3, Mimi
    http://whatmimiwrites.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen